Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

8 principii pentru o alimentație sănătoasă

Foto 8 principii pentru o alimentație sănătoasă

 

Suntem într-o perpetuă alergătură, mâncăm pe fugă, mâncăm ce găsim, abia avem timp să respirăm. Îți dorești un stil de viață sănătos și ai vrea să schimbi ceva în felul în care te alimentezi. Este mai ușor decât crezi să faci asta. Marea provocare este să înveți să păstrezi aceste obiceiuri.

Introdu treptat în cotidian obiceiuri mai sănătoase, vei vedea efectele pozitive pe care le au și, cu timpul, vei face din asta o obișnuință. Anii nu sunt un impediment pentru schimbare. Orice vârstă este potrivită pentru mici schimbări care îți vor îmbunătăți viața.

Importanța unei digestii corecte


Există numeroase aspecte referitoare la alimentație care favorizează o nutriție corectă. Aceste practici nu țin în mod special de ceea ce mănânci, ci de cum mănânci astfel încât să profiți la maxim de bogăția alimentelor. Iată care sunt cei opt pași către o viață mai echilibrată:

  1. Ia masa stând pe scaun, într-o pozitie dreaptă. Evită accesoriile care presează excesiv abdomenul.
  2. Mestecă cât mai bine alimentele. Înainte de a înghiți, trebuie să mesteci de 20-40 de ori mâncarea.
  3. La cină optează pentru mâncăruri ușoare. Ideal este să mănânci ultima masă cu cel puțin două ore înainte de culcare.
  4. Începe ziua cu un mic dejun delicios care să conțină: lactate, cereale și fructe.
  5. Nu face activități foarte intense imediat după masă.
  6. Hidratează-te adecvat consumând apă și lichide pe tot parcursul zilei, fără să aștepți apariția senzației de sete.
  7. Mănâncă într-un mediu relaxant și fii conștient de faptul că mănânci. Dacă iei masa în fața televizorului sau pe birou, cel mai probabil vei mânca mai mult.
  8. Învață să îți asculți corpul dacă îți spune că ai mâncat suficient sau că mâncarea este prea grea. Daca nu îl asculți, cu timpul, va evita să îți transmită semnale și vei mânca în exces.

Ești prins între deadline-uri și task-uri și nu ai timp să mănânci. Din lipsă de timp alegi să iei prânzul în oraș. Uneori pui în caserolă mâncare gătită în casă. Indiferent de modul în care te alimentezi, în oraș sau mâncare la caserolă, adoptă soluții sănătoase. 

Dacă îți iei mâncare la caserolă

Echilibrează

O mâncare completă și echilibrată trebuie să conțină cele trei grupe principale de alimente:

  • Legume crude sau gătite (în cantitatea pe care o dorești);
  • Alimente bogate în hidrați de carbon (paste, orez, cartof sau pâine) între 25-35% din volumul total al mâncării;
  • Alimente proteice (carne, pește, ouă) între 20-25% din volumul total al mâncării. 

Conservare

Din momentul în care pregătești mâncarea, până la consumarea acesteia, trec cel puțin patru ore. Dacă nu reușești să pui caserola cu mâncare la frigider în acest interval, evită alimente precum: ouă (sau produse derivate), carnea, peștele proaspăt și gătit. Pentru ați asigura necesarul de proteine, în aceste cazuri poți să alegi: șuncă fiartă, curcan, ton în conservă, somon afumat sau surimi.

Trucuri

  • Felurile de mâncare de tip salate cu paste / orez / legume sunt opțiunea cea mai comodă; 
  • Păstrează un recipient cu orez fiert / paste în frigider și asezonează-l, dacă vrei să economisești timp;
  • Păstrează o parte din cină pentru pachetul de a doua zi;
  • Alternează felurile de mâncare că să nu te plictisești. 

Dacă mergi la restaurant

Obișnuiești să mănânci din ce în ce mai des în oraș. Asta nu înseamnă că ar trebui să mănânci nesănătos. Alege meniuri echilibrate care să conțină supe sau salate și, cel mai important, fii atent la porții. Poți chema un prieten și împărți porțiile mari. 

Varietatea

Este cheia unei vieți sănătoase. Profită de faptul că mănânci la restaurant pentru a comanda acele alimente pe care în mod normal nu le pregătești acasă, fie din lipsă de timp, fie din cauză că unui membru al familiei nu îi place.

Trucuri

  • Alege la primul fel o supă sau o salată, iar pentru al doilea fel o mâncare care conține proteine. De exemplu: supă de legume + linte cu orez sau legume soté + friptură de pui cartofi;
  • Pentru desert optează pentru un fruct sau iaurt degresat;
  • Ia o gustare ușoară la mijlocul dimineții ca nu îți fie foarte foame la prânz;
  • Dacă obișnuiești să consumi băuturi la masă, apa este cea mai bună alegere. 

Tu mănânci de cinci ori pe zi? Ai o alimentație echilibrată? 

Știai că:

  • Imediat după masă stai relaxat pe scaun sau ieși la o plimbare ușoară pentru a favoriza digestia;
  • Ascultă semnalele organismului tău și mănâncă ceea ce simți că îți va face bine pe moment. 
background 2