Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Activitatea fizică în timpul sarcinii—benefică sau nu?

Foto Activitatea fizică în timpul sarcinii—benefică sau nu?

 

Aștepți venirea pe lume a unui bebeluș și kilogramele în plus te îngrijorează? Bucură-te de maternitate în timp ce te bucuri de tine. Învață cum să controlezi creșterea în greutate în timpul sarcinii. 

În timpul sarcinii, modificările fiziologice și creșterea în greutate, duc la o viață sedentară care poate genera menținerea unui surplus de greutate și după sarcină și alăptare. Dacă vrei să eviți asta, cel mai bine este să discuți cu ginecologul pentru a te sfătui cu privire la realizarea unui plan care să includă activități fizice moderate. Sportul în timpul sarcinii îți redă tonusul fizic și psihic, te ajută la tratarea constipației, a cârceilor sau a hipertensiunii arteriale. Pentru un confort mai mare este benefic să înglobezi activitățile fizice în viața de zi cu zi. 
  
Pe perioada sarcinii este important să ai grijă de tine și de micuț. Din acest motiv, indiferent de ce exerciții alegi să faci, nu trebuie să uiți că acestea nu trebuie să îți producă oboseală, ci doar să te relaxeze. Iată câteva sfaturi de care să ții cont

  • ieși la plimbare ori de câte ori se poate; 
  • lecții ușoare de yoga; 
  • încearcă până în faza finală a sarcinii Aquagym sau Aquaerobic; 
  • în funcție de condiția ta fizică din perioada în care nu erai însărcinată poți încerca diferite activități ușoare; 
  • nu te feri de activitățile de relaxare, flexibilitate sau întinderi ale mușchilor pe care poți să le faci în casă.  

Activități fizice recomandate adulților: 

  1. Mersul pe jos cu pași repezi: 60 de minute pe zi; 
  2. Urcarea și coborârea scărilor: 15 minute pe zi; 
  3. Plimbări ușoare: 45 de minute pe zi; 
  4. Activități casnice: 15 minute de trei ori pe săptămână; 
  5. Activități în apă: 45 de minute de două ori pe săptămână. 

Știai că:

  • după ce s-a recuperat după naștere mama poate începe realizarea unui tip de activitate fizică ușoară;
  • după naștere este recomandat să aștepți 4-6 săptămâni înainte de a începe desfășurarea unor activități fizice intense;    
  • exercițiile fizice moderate nu afectează alăptarea.
background