Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Alimentele de toamnă și beneficiile lor

Foto Alimentele de toamnă și beneficiile lor

 

Fiecare anotimp aduce bucuriile sale în materie de fructe și legume. Și pentru că toate au un sens, natura ne ajută și ne pune la dispoziție fix nutrienții de care avem nevoie în fiecare sezon. 

Asta înseamnă că este important să consumi fructe și legume aflate pe piață, locale și proaspete. Astfel: 

Primăvara

Concentrează meniul tău în jurul legumelor cu frunze: spanac, salată, pătrunjel verde și busuioc. 

Vara

Introdu în meniul tău fructe și legume ușoare: cireșe, căpșuni, pepene verde, piersici, caise, nectarine, porumb, dovlecei și broccoli. Înglobează condimente cum ar fi menta și coriandrul

Toamna

Este timpul să migrezi către fructele și legumele mai calde și mai hrănitoare: pere, prune, dovleac, morcov, cartofi dulci, usturoi și ceapă. De asemenea, pentru mai mult gust, asezonează cu ghimbir, ardei iute și semințe de muștar. 

Iarna

Cu toții ne aducem aminte de mirosul de portocală din apropierea sărbătorilor. Iarna este un prilej bun să consumi portocale, banane și mandarine pentru că acestea sunt aromate și sănătoase. Poți “condimenta” aceste fructe cu nuci și semințe sau chiar fructe uscate. Pe timp de iarnă o alternativă bună sunt și legumele congelate. 

Toamna își intră deja în drepturi, iar noi am pregătit pentru tine o listă de legume și fructe de sezon, numai bune de pus pe masă.

1. Cartofii dulci

Nu sunt foarte populari, dar poți să faci rețete delicioase din ei, iar dacă alegi să îi pregătești la abur te vei bucura de mai multe vitamine. Printre beneficiile cartofilor dulci se numără:

  • sunt o excelentă sursă de vitamina A;
  • sunt o sursă destul de bună de magneziu și fier;
  • sunt mai delicioși și mai nutritivi decât cartofii albi;

2. Napi

Moi și delicate, aceste rădăcini vegetale pot fi folosite ca alternativă la ridichi și varză. Atunci când îi gătești poți să le dai o aromă aparte utilizând chimen, zahăr brun sau pesmet. Frunzele de la napi nu sunt nici ele de irosit, au gust de frunze de muștar, sunt ușor de gătit și bogate în nutrienți.

Beneficii:

  • rădăcinile conțin vitamina C;
  • frunzele sunt bogate în vitamina A, K și acid folic.

3. Rodii

Aceste fructe sunt cunoscute pentru că sunt pline de antioxidanți. Sucul de la rodii poate fi folosit la diverse preparate, iar boabele pot fi puse în salate. 

Ce beneficii au rodiile? 

  • sunt bogate în vitamina C, vitamina K și potasiu; 
  • sunt un deliciu mai exotic care te ajută să creezi diversitate în alimentația ta. 

4. Dovleac

Folosit mai mult în decorații, dovleacul este nedreptățit mai ales că are un gust dulce, iar textura lui cremoasă îl face perfect pentru plăcinte și prăjituri. 

Beneficiile dovleacului sunt: 

  • bogat în potasiu; 
  • bogat în vitamina A și fibre; 
  • poate fi preparat în foarte multe combinații, de la supe la deserturi; 
  • poți să prepari un întreg meniu care să aibă ca subiect principal dovleacul. 

5. Conopida

Este grozavă ca garnitură, dar poate fi utilizată și în supe datorită texturii fine asemănătoare cu cartoful. 

Beneficii: 

  • Conține calciu, potasiu, vitamina C și acid folic; 
  • Poți face un piure excelent, mult mai redus în calorii față de un piure de cartofi (conopida conține doar 25 kcal/100g) 

6. Pere

Un fruct dulce, moale și aromat, o plăcere proaspătă de toamnă de nedescris. În plus, atunci când gătești acest fruct poți să îi scoți la iveală și mai mult aroma, preparându-l la cuptor. 

Beneficii: 

  • vitamina A și C;
  • o pară de mărime medie conține mai mult de 4g de fibre. 

7. Păstârnac

Chiar dacă această legumă seamănă cu morcovul, este mai albă, mai dulce și are o aromă de nucă. Folosește păstârnacul în supe creme, sosuri sau pentru aromatizarea preparatelor pe bază de orez și cartofi. 

Beneficii: 

  • conține calciu, potasiu și acid folic; 
  • foarte bogat în fibre: 5g de fibre per 100g. 

8. Mere

Dulci în tarte și plăcinte, crocante atunci când sunt consumate proaspete, merele sunt fructele de toamnă de care nu te poți sătura.

Beneficii: 

  • bogate în fibre, mai ales dacă sunt consumate cu coajă; 
  • o bună gustare între mesele principale; 
  • îți pot satisface pofta de ronțăială. 

9. Varza de Bruxelles

Gătite corect, aceste legume în miniatură au un gust divin. Combină-le cu cimbru și sosuri picante pentru o aromă delicioasă. 

Beneficii:

  • o bună sursă calciu și fier; 
  • bogate în acid folic, vitamina C, vitamina A și K.