Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Ce rol au vitaminele și mineralele?

Article Type
Foto Ce rol au vitaminele și mineralele?

 

Vitaminele și mineralele au un rol esențial în buna funcționare a organismului nostru.

Vitaminele reglează procesele metabolice din organismul nostru. Lipsa de vitamine și minerale este vizibilă atunci când ai senzații de oboseală, nu te poți concentra sau răcești mai ușor. Chiar dacă vitaminele și mineralele nu conțin calorii, ele contribuie la toate procesele cu eliberare de energie în organism.

Vitaminele

O alimentație echilibrată și variată îți asigură necesarul de vitamine. Cu cât alimentele pe care le consumi sunt mai diverse, cu atât mai variate vor fi vitaminele pe care le asimilezi. Dacă vrei să asiguri un echilibru, trebuie să consumi cel puțin două fructe în fiecare zi. Atunci când gătești legumele, este bine să le ții cât mai puțin pe foc sau să le ții puțin timp în contact cu apa. 

Vitaminele pot fi grupate în două categorii:

  • vitamine hidrosoluibile (vitamina C și vitaminele din complexul B);
  • vitamine liposolubile (vitaminele A, D, E și K).

Vitaminele sunt prezente în foarte multe fructe și legume. Introdu în alimentația ta: ceapă, usturoi, anghinare, salată verde, ardei, broccoli, roșii, spanac, ciuperci, vinete, fasole verde, sparanghel, morcov, varză, cireșe, prune, zmeură, smochine, pepene galben, pepene verde, ananas, kiwi, struguri, avocado, mere, banane, piersici sau căpșuni. 

Mineralele

Organismul nostru are nevoie permanentă de minerale, însă perioadele critice sunt sarcina, copilăria și adolescența. Printre cele mai importante minerale se numără: calciu, fosfor, fier, magneziu, sodiu, seleniu, potasiu sau zinc.

Obții minerale din: 

  • lactate; 
  • legume; 
  • cereale; 
  • nuci; 
  • carne (inclusiv pește și fructe de mare).

Pentru un organism sănătos consumă cinci fructe și legume zilnic! 

Știai că:

  • Vitaminele sunt sensibile la căldură, lumină și se oxidează ușor. Din acest motiv se recomandă să consumăm fructele și legumele crude sau cât mai puțin pregătite termic;
  • Vitaminele nu sunt nutrienți care furnizează energie, dar lipsa lor îți dă senzația de oboseală ;
  • Condimentarea cu ulei de măsline favorizează absorbția vitaminelor liposolubile din tomate și morcovi;
  • Mineralele nu pot fi produse de organism și trebuie să fie furnizate prin alimentație.
background 2