Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Ce sunt cerealele integrale și de ce ai nevoie de ele?

Ce sunt cerealele integrale

 

Fiecare dintre noi își dorește să aibă un stil de viață sănătos și de aceea este foarte important ce alimente consumăm. Pe lângă legume și fructe, cerealele integrale îți oferă o mulțime de beneficii atunci când sunt consumate zilnic.

Cerealele integrale sunt preparate prin folosirea întregului bob de la cereale, astfel se păstrează cele 3 părți ale acestuia:

  • germenul;
  • membrana interioară;
  • membrana exterioară.

Te poți bucura de întreaga valoarea nutritivă a fiecărui bob atunci când consumi cereale integrale, în comparație cu produsele rafinate (precum pâinea albă, orezul alb și pastele) care folosesc doar miezul boabelor de cereale.

Nu este nimic greșit dacă se consumă în alimentația zilnică și produse rafinate, dar este recomandat ca cel puțin jumătate din cerealele sau produsele din cereale pe care le consumi să fie integrale.

Beneficiile cerealelor integrale

Cerealele integrale sunt bogate în fibre, vitamine și minerale

În fiecare porție de cereale integrale sunt prezente diverse vitamine, minerale, antioxidanți, grăsimi sănătoase, enzime vegetale și fibre.

Cerealele integrale te ajută să îți menții o greutate normala

Cerealele integrale au un aport ridicat de fibre și un indice glicemic mai mic decât variantele rafinate. Fibrele din cerealele integrale te vor ajuta să ai o digestie mai bună, să te saturi cu o cantitate mai mică de alimente și să îți menții nivelul de energie pe o perioadă mai lungă de timp.

Din cereale integrale obții gustări delicioase

Cei mai mulți dintre noi consumăm cerealele la mic dejun, cu lapte. Poți fi creativ și le poți combina cu iaurt, le poți adăuga în smoothie-uri și fresh-uri sau le poți consuma combinate cu fructele tale preferate. Astfel vei avea parte de un mic dejun sățios, sănătos și gustos.

Care sunt cerealele integrale pe care le poți consuma?

  • grâu
  • bulgur
  • porumb integral
  • ovăz integral
  • fulgi de ovăz
  • terci de ovăz
  • hrișcă
  • grâu spelta (alacul)
  • făina integrală de ovăz, grâu sau alte cereale
  • orz întreg
  • orez brun
  • orez sălbatic

La acestea se adaugă numeroasele produse ce conțin cereale integrale. Printre acestea se regăsesc și cerealele Honey Cheerios de la Nestlé, care conțin cinci tipuri de cereale integrale, miere, vitamine și minerale esențiale (calciu și fier).

Cerealele în formă de ”O” și cu gust de miere sunt potrivite pentru un mic dejun echilibrat pentru copilul tău. Încearcă varianta clasică de lapte cu cereale sau exprimă-ți creativitatea în combinații îndrăznețe. Îți recomandăm o rețetă de baton de cereale Honey Cheerios cu unt de arahide, fără coacere. Amestecă șase căni de cereale Honey Cheerios cu o cană de unt de arahide, pune și puțin sirop de arțar pentru consistență și pune totul la frigider timp de 3-4 ore. Vei obține niște batoane de-li-cioa-se.

Dacă vrei o gustare de vară, alege să faci o budincă de chia cu lapte de migdale, fructe de sezon și două-trei linguri de cereale Honey Cheerios.

Mmmmm...

Știai că?

  • Cea mai cultivată cereală este grâul. Aceasta se cultivă pe 17% din suprafața agricolă totală a lumii.
  • Floricelele de porumb sunt o cereală integrală expandată. Acestea sunt realizate dintr-un soi special de porumb numit „Zea mays everta”.
  • Rusia, Canada, Statele Unite, Finlanda și Polonia sunt cei mai mari producători de ovăz din lume.
background 2