Sort results by
Sort results by

Cum îl înveți pe copilul tău să mănânce sănătos?

Foto Cum îl înveți pe copilul tău să mănânce sănătos?

 

Învață-l pe micuțul tău să mănânce sănătos. Este o investiție pentru un viitor mai bun. Acceptă cele șapte provocări și ajută-l pe copilul tău să adopte obiceiuri sănătoase de mic. 

Descoperă cele șapte secrete ale educației alimentare pentru copii

Provocarea 1: fii atentă la porții

S-a observat că, în general, copii mănâncă mai mult decât au nevoie. Pentru a controla această situație, servește-le mâncarea în farfurii mici, într-o cantitate redusă. Dacă termină tot și le mai este foame, poți să le mai dai puțin. 

Provocarea 2: pofta de mâncare

Obișnuim să le cerem copiilor să mănânce tot din farfurie. Nu îl forța pe cel mic să termine dacă se simte plin, învață să îi asculți semnalele de sațietate. Lasă-l să mănânce încet, pe îndelete, fără televizor. Astfel va recunoaște singur când s-a săturat.

Provocarea 3: varietatea

Meniul unui copil este monoton pentru că îi plac puține alimente. Dacă vrei să îl înveți să încerce feluri noi de mâncare nu renunța la primul, al doilea sau al treilea refuz. Sunt necesare 7-8 încercări înainte ca unui copil să îi placă o mâncare nouă.

Provocarea 4: fructe și legume

Obișnuiește-l cu un meniu variat și bogat. Introdu cel puțin un fruct și/sau o legumă pe zi în meniul lui. Mărește progresiv cantitatea de fructe și legume până ajungi la recomandarea de cinci fructe și legume pe zi

Provocarea 5: ia masa în familie

S-a demonstrat că acest obicei îi ajută pe copii să mențină o greutate normală. Când mâncăm se crează o atmosferă relaxantă care îi favorizează pe micuți să mănânce fără presiune. Pe de altă parte se află actul imitației. Copiii vor să facă ce fac și părinții lor și, dacă ești un bun exemplu, vei vedea ca copiii tăi vor învăța să mănânce cu plăcere orice aliment. Iată câteva sfaturi pentru a lua cina în familie: 

  • stabilește o oră fixă de luat cina, recomandată este ora 20.00. Este o oră fiziologică ideală, mai ales pentru copii de vârstă școlară: corpul tău va avea timp pentru digestie înainte de culcare;
  • pregătește mese mai "copilărești". Introdu din când în când rețete noi ca să se obișnuiască cu gusturi diferite. Nu renunța dacă nu îi place din prima;
  • pune salată în centrul mesei. Îi va face curioși și vor gusta din ea pentru că nu este o mâncare impusă;
  • dă-i celui mic o responsabilitate: să pună masa, să aducă apa sau desertul;
  • gătește împreună cu copilul tău cel puțin o dată pe săptămână. Lasă-l să se implice, învață-l despre mâncare;
  • în timpul mesei oprește televizorul și permite-i copilului tău să își împărtășească trăirile și să îi asculte pe ceilalți. 

Provocarea 6: activitatea fizică

Încurajează-l zilnic pe cel mic să facă mișcare cel puțin 60 de minute.

Provocarea 7: apa este importantă

Apa este esențială pentru copii, ajutând la funcționarea creierului, care în această perioadă este în plină dezvoltare. Nu poți să fii alături de el în permanență, din acest motiv este bine să îl înveți să bea apă chiar și atunci când nu îi este sete:

  • explică-i că atunci când îi este sete corpul său este deja deshidratat;
  • învață-l să bea un pahar de apă dimineață;
  • lasă sticle cu apă în locuri accesibile pentru copilul tău: pe masa din sufragerie, în cameră sau în ghiozdan; 
  • convinge-l să bea opt pahare de apă pe zi. Asociază fiecare pahar cu un moment cheie pentru el: micul dejun, recreația, prima gustare de la școală, ieșirea de la școală, masa de prânz, începerea temelor, a doua gustare și cina;
  • ia o sticlă de apă cu tine pe care să i-o dai atunci când îi este sete;
  • bea apă cu el: va dori să te imite. 

 

Tu cum îl înveți pe copilul tău obiceiuri sănătoase?