Sort results by
Sort results by

Sportul după naștere—când și cum începi?

Foto Sportul după naștere—când și cum începi?

 

Nașterea produce multe modificări la nivelul corpului. După naștere mamele își doresc să revină la condiția fizică anterioară, dar lipsa timpului le împiedică adesea să-si planifice un program de activități fizice.

După naștere, mamele văd sportul ca pe o modalitate de a slăbi. Cu toate acestea activitățile fizice sunt recomandate și pentru beneficiile pe care le aduc stării generale de sănătate: păstrarea masei musculare și osoase și pentru îmbunătățirea circulației. Un alt avantaj al sportului este că te ajută să îți îmbunătățești stima de sine și calitatea vieții într-o perioadă delicată.
 

Care sunt activitățile pe care pot să le fac dupa ce nasc?

  • pune muzică și fă pași de dans;
  • exercițile de corectare a posturii sunt recomandate după naștere;
  • atunci când ai grijă de bebeluș poți să faci mișcare (aerobic, dans, yoga);
  • sunt activități domestice pe care le poți transforma în activități fizice (curățenia prin casă);
  • încearcă doar activitățile în care te simți relaxată, evită activitățile obositoare;
  • la 6 luni după naștere poți să începi exerciții de întărire abdominală (sub supraveghere medicală);
  • fă exerciții de întindere a mușchilor pentru a nu pierde din mobilitate;
  • înainte să te apuci de mișcare este bine să începi cu exerciții de încălzire și de flexibilitate.

 

Ce exerciții pot să fac dupa naștere?

  • Participă activ la jocuri cu copiii: 60 de minunte de 2 ori pe săptămână;
  • Exerciții de aerobic: 45 de minunte de 2-3 ori pe săptămână;
  • Mergi pe jos până în stația de autobuz: 15 minute în fiecare zi;
  • Curățenie în casă: 45 de minute de 3 ori pe săptămână.

 
Menține-te în formă cu ajutorul familei! Activitățile în familie te vor ajuta să revii la forma fizică anterioară sarcinii, dar îți vor îmbunătăți și tonusul. În această etapă, cea mai frumoasă activitate este să te plimbi cu bebelușul tău. Mai poți încerca să te relaxezi la cursuri de yoga sau pilates, să dansezi sau să faci aerobic, să te plimbi cu bicicleta sau la munte.
 

Schimbarea stă în tine!

Știai că:

  •     Este recomandat să aștepți 4-6 săptămâni după naștere înainte să începi activități mai intense;
  •     Exercițiile fizice nu influențează alăptarea.
     
background 2