Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.
Timp necesar pentru citire:
2
Minute
Cafeina este principalul compus bioactiv din cafea, dar se găsește și în alte băuturi și alimente precum ceaiul verde, ceaiul negru, băuturile carbogazoase, băuturile energizante, iar în cantități mai mici și în cacao și ciocolată.

Cafeina consumată în cantități moderate ajută la îmbunătățirea performanțelor fizice și mentale. Consumul de cafeină variază foarte mult în funcție de diferențele interindividuale. Un consum moderat, potrivit majorității populației adulte, este de 300mg/zi. Femeile însărcinate trebuie să limiteze consumul de cafeina la mai puțin de 200 mg/zi.

Cafeaua este principala sursă de cafeină din alimentație, dar la consumul de cafeină contribuie și alte surse, precum ceaiul verde sau ciocolata pe care trebuie să le luăm în considerare.

Astfel, un consum de 300mg/zi de cafeină ar putea fi reprezentat de: 3 căni de cafea, 2 cești de ceai verde și 25 mg de ciocolată neagră.

Mai mult de 500mg/zi de cafeină poate reprezenta un consum excesiv pentru majoritatea persoanelor și poate avea consecințe negative asupra sănătății, precum: creșterea ritmului cardiac, perturbarea ritmului somn-veghe, anxietate, greață.

Cafeina este responsabilă de ceea ce numim tăria cafelei. Cafeaua solubilă, preparată corect (2 lingurițe de cafea Nescafe la 150ml de apa) conține, în medie, mai putina cafeină decât aceeași cantitate de cafea măcinată preparată la filtru.

consumul de cafeina