Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.
Timp necesar pentru citire:
4
Minute
Sarea este un ingredient important in majoritatea preparatelor culinare, dar si in produsele procesate. Sarea actioneaza ca un potentiator de gust, conservant in alimente si este necesara, in cantitati moderate, si pentru functionarea normala a organismului.

Sarea este formata din 40% sodiu si 60% clor, prin urmare este principala sursa de sodiu din alimentatie. Sodiul este un electrolit esential pentru mentinerea echilibrului hidric, transmiterea impulsurilor nervoase, contractia si relaxarea musculara.

Recomandarea Organizatiei Mondiale a Sanatatii( OMS) este limitarea consumului de sodiu la mai putin de 2g pe zi, echivalentul a mai putin de 5g pe zi de sare (~o lingurita de sare pe zi din toate sursele alimentare).

Un consum ridicat de sodiu, insotit de un consum redus de potasiu creste riscul de hipertensiune, boli cardiovasculare si infarct.

Alimentatia moderna contine intre 9-12g de sare pe zi, o cantitate aproape dubla fata de recomandarea OMS.

Alimente bogate in sare: mezeluri, carne afumata si peste afumat, ansoa, telemea, muraturi, cartofi prajiti, snaksuri, masline, seminte prajite si sarate, sosul de soia si alte sosuri pentru salate.

Pentru a reduce consumul de sare din alimentatie:

  • Cititi etichetele produselor alimentare pe care le achizitionati
  • Nu adaugati sare decat dupa ce ati gustat mancarea
  • Adaugati sare cat mai aproape de momentul consumului pentru a avea un impact mai puternic asupra gustului si, prin urmare, a folosi mai putina sare
  • Folositi condimente pentru a imbunatati gustul si a reduce cantitatea de sare folosita la prepararea mancarii
  • Alegeti carne si legume proaspete
  • Clatiti alimentele conservate care contin sare
  • Alegeti produsele lactate nesarate
  • Fiti atenti la gustarile sarate

 

Reducerea consumului de sare s-a dovedit a fi una dintre cele mai eficiente masuri de reducere a incidentei bolilor cardiovasculare.

Consumul de Sare