Pe tot globul, marimea incorecta a portiilor contribuie la obiceiuri alimentare dezechilibrate si conduce la consecinte nefaste pentru sanatate. Consideram ca impartim responsabilitatea de a orienta consumatorii in directia unui regim alimentar sanatos in ceea ce priveste cantitatea, frecventa si calitatea consumului.
Obiectivul nostru in 2016
Pana in 2016: Promovarea consumului de portii sanatoase, prin derularea programului nostru „Portion Guidance” (Orientari cu privire la portii) pentru toate produsele noastre destinate copiilor si familiilor si completarea acestui program cu sfaturi prezentate pe site-urile noastre cu retete si cu programe de educatie in materie de alimentatie.
Progresele inregistrate pana in prezent
Programul voluntar al Nestlé, intitulat „Portion Guidance”, este disponibil prin intermediul produselor, modelelor de ambalaje, al ilustratiilor clare si, atunci cand este posibil, al unui dispozitiv de masurare a portiei sau aparat dozator. Aproximativ doua treimi (66,7%) din produsele noastre destinate copiilor si familiilor ofera in prezent orientari specifice cu privire la portii. Dintre produsele cu un impact mai mare asupra alimentatiei generale a copiilor, cum ar fi cele preferate si mai placute, 80,5% ofereau orientari cu privire la portii.
De asemenea, continuam sa facem site-urile noastre cu retete mai accesibile si prietenoase cu utilizatorul si sa integram informatii cu privire la marimea portiilor corespunzatoare varstei. Aceste informatii ajuta consumatorii sa inteleaga valoarea nutritionala a alimentelor pe care le consuma si le redefinesc obiceiurile legate de portionare, in special pentru alimentele si bauturile cu densitate energetica ridicata.
Obiectivele noastre pentru 2020
Pana in 2020: Vom continua sa prezentam instructiuni cu privire la portii, la nivel global, pe toate ambalajele de produse destinate copiilor si familiilor si vom adauga indicatii referitoare la frecventa consumului, pe produsele relevante.
Pana in 2020: Vom extinde orientarile cu privire la portii la retetele pentru consumatori si la produsele relevante destinate adolescentilor si adultilor.
Pana in 2020: Vom creste treptat proportia instructiunilor cu privire la portii, oferite prin intermediul produselor, modelelor de ambalaje, al ilustratiilor clare si, atunci cand este posibil, al unui dispozitiv de masurare a portiei sau aparat dozator, pentru a face produsele noastre chiar mai perceptibile decat mesajele de pe ambalaje.