Sort results by
Sort results by

Construirea unor obiceiuri sănătoase

Sfaturi utile pentru un stil de viață mai sănătos

obiceiuri sanatoase

Fiecare părinte își dorește tot ce este mai bun pentru copiii lui- acest lucru înseamnă că trebuie să se asigure că cei mici adoptă un stil de viață sănătos. Nutriția echilibrată este unul dintre cele mai importante aspecte ale unui stil de viață sănătos. Copiii trebuie îndrumați de la o vârstă fragedă, pentru a deprinde importanța unei diete echilibrate. Vă prezentăm câteva sfaturi utile pentru părinții care doresc să-și îndrepte copiii spre un stil de viață mai sănătos.

1. Mâncați împreună, în familie.

mancati impreuna

Dacă doriți să uniți toți membrii familiei pe același traseu sănătos de viață, este indicat să începeți prin a-I aduna la aceeași masă.

Cinele în familie sunt mai mult decât o oportunitate de a împărtși cu fiecare în parte cu v-a decurs ziua și să aflați mai multe unii despre ceilalți, însă, este de asemenea, un moment în care părinții pot aduce în discuție rolul unei alimentații sănătoase.  Locul în care luați masa trebuie sa reprezinte pentru membrii familiei o oază de relaxare, un loc în care telefoanele mobile, jucăriile și alte astfel de distrageri nu își au locul. În acest fel, o simplă cină în familie este transformată într-o experiență prin care copiii se pot focusa pe gust, pot experimenta arome și își pot asculta corpul cu atenție, pentru a-și autoevalua starea de foame sau de poftă.  

Păstrați un program fix de masă, pe cât de mult posibil – cercetările arată că organizarea meselor din zi ajută membrii familiei să dezvolte tiparele alimentare recomamdate și, în cele din urmă, ajută la cimentarea obiceiurilor mai sănătoase.

2. Implicați-I pe cei mici

implicati-i pe cei mici

Implicarea copiilor în pregătirea rețetelor nu doar că îi ține pe copii ocupați și le consumă energia – ci este, de asemenea, un pluton excelent pentru a-i învăța despre importanța unei alimentații sănătoase.

De exemplu, puteți solicita ajutorul copiilor dvs. pentru a dezvolta un program săptămânal pentru mesele din zi. Profitați de această ocazie pentru a le povesti despre ingrediente sănătoase. Înainte de a face cumpărăturile, cereți copiilor să vă ajute să întocmiți o listă de cumpărături. Puteți inventa anumite jocuri pentru a face procesul mai distractiv – de exemplu, desenând alimentele pe care intenționați să le cumpărați, urmând ca cei mici să ghicească despre ce ingredient este vorba. O altă idee interactivă pentru a-I face pe cei mici să se simtă inclusi în activitățile din bucătărie ar fi să îi lăsați pe micuți să ghicească ingredientele pentru un anumit preparat pe care ropuneți să îl serviți la cină.

De asemenea, puteți, desigur, să le cereți copiilor să vină cu voi la cumpărături, sau să-i implicați în activitățile din bucătărie - fiecare dintre aceste momente este o ocazie pentru ei să afle de unde provin produsele, cum sunt crescute și ce beneficiile sănătoase au.

3. Faceți provizii cu gustări sănătoase

provizii

Toată lumea iubește să se bucure de o gustare, din când în cănd - așa că este bine ca aceste gustări să fie și sănătoase. Asigurați-vă că le păstrați la vedere, în dulap sau la frigider.

Toate fructele și legumele sunt ideale ca gustări. Păstrați congelatorul plin cu fructe congelate gata pentru a face smoothie-uri. În acest fel, dacă veți merge pe drum lung, într-o excursie de familie, veți avea mereu la îndemână  porții de fructe uscate și nuci, delicioase.

De asemenea, puteți stoca legume proaspete sub formă de gustări, cum ar fi bețișoare de morcov, bețe de țelină și felii de castraveți. Păstrați întregi fructele pe care cel mic le preferă de obicei (de exemplu: merele, bananele, portocalele sau strugurii). Având mereu la îndemână gustări sănătoase, copilul se va obișnui să aleagă alimente mai sănătoase atunci când va fi independent.

4. Porții inteligente de mâncare

NutriPorția

Pregătirea mesei și a gustărilor pline de ingrediente sănătoase este alegerea excelentă - dar să vă asigurați că micuții mănâncă porția potrivită este la fel de important. Copiii au nevoie de porții diferențiate, în funcție de stadiul lor de creștere și dezvoltare, de aceea este important să acordați atenție dimensiunii porțiilor pe care le serviți.

Ca principiu general, mesele trebuie să conțină o cantitate mare de legume, o porție de alimente proteice (carne, ouă, pește, linte sau fasole) și o porție de paste fainoase integrale, orez brun sau cartofi (nu îi curațați de coajă pentru a păstra fibrele). Scheme precum MyPlate în SUA, Ghidul EatWell din Marea Britanie sau chiar propria noastră inițiativă Nutriporția ajută la distribuirea corectă a fiecărei grupe alimentare în farfurie.

5. Părinții sunt mentori

parintii sunt mentori

Mesele petrecute împreună oferă părinților o oportunitate de a pune în practică ceea ce predică. Copiii iau la cunoștință de ceea ce fac părinții lor, astfel încât părinții ar trebui să conducă prin exemplu și să se asigure că mănâncă o masă cât mai echilibrată, cu multe legume, cereale și fructe.

Copiii au nevoie de tot ajutorul pe care îl pot obține pentru a îmbrățișa stilul de viață sănătos, echilibrat, de care au nevoie.

Citiți mai multe despre Nestlé For Healthier Kids - inițiativa noastră principală de a ajuta generațiile viitoare să consume alimente mai sănătoase și să adopte un stil de viață activ. Programul își propune să ajute 50 de milioane de copii să ducă vieți mai sănătoase până în 2030.