Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

5 recomandări simple pentru o primăvară plină de energie

Foto 5 recomandări simple pentru o primăvară plină de energie

 

Simți adesea că nu ai poftă de mâncare? Îți lipsește buna dispoziție? Ai senzația de oboseală chiar dacă afară este soare? Toate acestea sunt semnele asteniei de primăvară. De altfel, pe lângă stările de somnolență și lipsă de energie, mai apar și stări de nervozitate și irascibilitate și chiar forme ușoare de tristețe. Deși nu este o boală și nu ne afectează pe toți în aceeași măsură, astenia apare la trecerea de la sezonul rece la cel cald.

Iată ce trebuie să faci pentru a combate astenia și pentru a te simți plin de energie primăvara aceasta.

1. Începe o activitate fizică în aer liber


Primăvara este momentul perfect să începi să faci sport sau să ieși din sala de fitness și să faci mișcare în aer liber. Sportul te ajută să ai mai multă energie și să fii mai fericit, ceea ce va ameliora sau combate simptomele asteniei specifice acestui anotimp.

Ieși în parc la alergat cu prietenii sau familia cât mai des. Pentru a avea o motivație mai puternică, înscrie-te la o competiție de amatori și stabilește un target personal.

2. Acordă o atenție deosebită alimentației


Iarna, alimentația noastră tinde să fie mai săracă în fructe și legume proaspete. O dată cu venirea primăverii, încep să apară și primele verdețuri de sezon pe care te încurajăm să le incluzi cât mai frecvent în meniul tău.

Pentru a combate astenia de primăvara trebuie să te asiguri că urmezi o alimentație echilibrată din care să nu lipsească:

  • proteinele de înaltă calitate (ouă, lactate degresate, carne slabă sau pește)
  • fierul (carne roșie, spanac, semințe de dovleac)
  • magneziul (vegetalele cu frunze verzi)
  • fibrele (cereale integrale, legume și fructe)

Vitamina C este importantă pentru un sistem imunitar sănătos care este solicitat primăvara de schimbările climatice și de vremea instabilă.

Nu uita să consumi suficiente lichide, începând cu primele ore ale dimineții. O hidratare adecvată te va ajuta să te concentrezi mai bine, să ai o digestie bună și să nu resimți senzația generală de oboseală care se poate instala la ieșirea din iarnă.

De asemenea, un consum moderat de cafea te ajută să treci mai ușor peste toate provocările zilelor de primăvara. Începe ziua cu o cafea și un mic dejun echilibrat.

3. Dormi cel puțin 7 ore pe noapte


Ziua este în creștere și avem tendința să reducem din orele de somn, dar primăvara mai mult ca oricând trebuie să ne odihnim cel puțin 7 ore pe noapte. În acest fel, treci mai ușor peste schimbările climatice care te pot obosi. Pentru a avea un somn odihnitor, încearcă să te pui în pat la ora 22 și să nu consumi o cină consistentă după ora 19.

4. Ieși mai des cu prietenii sau familia


Socializează cât mai mult în timpul primăverii, bucură-te de soare și stabilește întâlniri cu persoanele dragi. Aceste acțiuni te pot binedispune. Primăvara oamenii pot trece și printr-o stare de tristețe cauzată tot de astenie, așadar o cafea cu prietenii este o modalitate bună de a uita de probleme și a gândi pozitiv.

5. Nu uita de curățenia de primăvară


Nu degeaba este atât de celebră curățenia de primăvară, aceasta nu are rolul de a ne împrospăta doar casa, ci și starea de spirit. Dacă vrei să te simți și mai entuziast după curățenia de primăvară, poți face mici modificări la amenajările interioare. Este timpul perfect să-ți achiziționezi câteva plante de apartament sau doar să îți pui flori de primăvară în vază.

 

Tu ce mai faci primăvara asta ca să te simți plin de energie?