Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Consumul de acizi grasi trans

consumul de acizi grasi trans

 

Grasimile trans sunt o clasa de compusi complecsi si diversi, venind atat din surse naturale, cat si din surse artificiale. Grasimile trans naturale pot fi gasite in grasimea provenita de la ierbivore ca vacile si oile. Grasimile trans artificiale pot fi gasite in uleiurile partial hidrogenate, dar in cantitati mici si in uleiurile si grasimile rafinate total, obtinute prin expunerea la temperaturi ridicate in timpul rafinarii.

Grasimile trans la origine sunt grasimi nesaturate, lichide la temperatura camerei, care prin procesul de hidrogenare se transforma in grasimi solide pentru a avea o forma mai stabila si a putea fi folosite mult mai usor in diferite produse sau preparate alimentare.

Organizatia Mondiala a Sanatatii recomanda limitarea consumului de grasimi trans la 1% din necesarul zilnic de energie, echivalentul a ~2.2g de grasimi trans pe zi din toate sursele alimentare.

Un consum mai mare de grasimi trans are un dublu efect negativ asupra nivelului de colesterol, determina cresterea colesterolului “rau” LDL si scaderea colesterolului “bun” HDL, ceea ce duce la un risc crescut de boli cardiovasculare. 

Printre alimentele cu un continut ridicat de grasimi trans se regasesc: prajituri, produse de patiserie, biscuiti, margarina, alimente prajite, produse procesate fabricate cu uleiuri partial hidrogenate, margarina.

Pentru reducerea consumului de grasimi trans:

  • Cititi etichetele produselor alimentare
  • Limitati consumul de alimente cu un continut mare de grasimi trans (grasimi partial hidrogenate)
  • Evitati prajirea alimentelor
  • Alegeti produsele lactate degresate
  • Alegeti gustari cu un continut redus de grasimi
  • Alegeti carnea slaba

 

Află mai multe detalii aici.