Sort results by
Sort results by

Porumbul dulce - beneficii

Foto Porumbul dulce - beneficii

 

Porumbul este una dintre cele mai cunoscute cereale, iar în același timp este bogat nutrienți. Preparat și consumat în diferite forme, fiert, copt sau în salate, porumbul poate fi un aliment de bază în meniul nostru.

Există mai multe varietăți de porumb. Printre cele mai cunoscute sunt:

  • porumbul dulce;
  • porumbul matur (de cultură);
  • popcornul.

Porumbul dulce este perfect pentru salate și gustări fresh, împreună cu legume la gratar sau chiar în supe cremă. O gustare delicioasa poate fi porumbul dulce copt pe grătar. În schimb, din porumbul matur se face făina de porumb ce poate fi folosită atât la mămăliguță cât și la diferite tarte sau chiar într-o savuroasă tortilla. Popcornul consituie o alegere potrivită dacă vrei o gustare sățioasă. Pe lângă gustul deosebit are și o poveste inedită. Află în rândurile de mai jos.

Originar din America Centrală, porumbul datează încă din anii 9000-8000 i.Hr., fiind foarte apreciat de triburile native americane. A fost foarte prețuit și de civilizațiile mayasa și olmeca, care datează din anii 2000 - 1500 i.Hr.. Aceștia au adoptat porumbul ca aliment de bază, dar l-au ridicat pe o treaptă superioară în momentul în care l-au folosit în ritualuri, ceremonii sau în artă.

Pe lângă povestea impresionantă pe care această cereală o are, porumbul ne bucură și cu beneficiile lui. Iată care sunt cele mai importante proprietăți nutriționale ale porumbului:

 

Conținutul în antioxidanți

Porumbul, indiferent de culoare, conține antioxidanți, dar în cantități diferite. Efectul antioxidant este dat de diversele combinații de fitonutrienți pe care îi conține porumbul. Găsim antioxidanți precum:

  • antociani;
  • beta caroten;
  • acid ferulic;
  • luteină.

Porumbul în varianta integrală este o sursă bogată de fibre. Acestea, consumate zilnic și în cantitățile recomandate pentru organismul nostru, pot contribui la funcționarea normală a sistemului digestiv. Află mai multe despre beneficiile fibrelor alimentare aici.

 

Bogat în vitamine din complexul B

Porumbul este un aliment care furnizează multe vitamine din complexul vitaminelor B, cum ar fi vitaminele B1, B3, B5, B6 și acidul folic.
 
Conținut în minerale

Porumbul conține în cantități importante și următoarele minerale: magneziu, fosfor, fier, mangan. Pe lângă beneficiile nutritive pe care porumbul le oferă, te poți bucura și de gustul lui delicios. Noi am pregătit pentru tine trei rețete divine, numai bune pentru zilele frumoase de vară.

Încearcă:

Când te gândești la porumb, îți vine imediat în minte porumbul fiert cu sare sau cel abia luat de pe grătar, care e irezistibil, și e bine să știi că nu e doar delicios, ci și benefic pentru organism, consumat cu moderație.
 

Știați că?  

  • În SUA, porumbul constituie un element principal în alimentație: aproximativ 40% din alimentele ambalate și vândute în SUA conțin substanțe extrase din porumb. 
  • În gătirea porumbului și a făinii de porumb, americanii nativi au dezvoltat o practică de încorporare a cenușii din foc în alimente, iar amestecul mineral din aceasta a crescut biodisponibilitatea vitaminei B3 din porumb. Adăugarea de var sub formă de hidroxid de calciu la tortilla încă servește acest scop astăzi.
  • 40% din producția de porumb din întreaga lumea vine din SUA, iar România este și ea pe lista celor mai mari producători de porumb din lume. 
  • Deși adesea asociem porumbul cu culoarea galbenă, de fapt acesta vine cu o gamă variată de culori, inclusiv roșu, roz, negru, violet și albastru.
     
background 2