Carbohidratii

Totul despre carbohidrati

Probabil ca ai vazut deja o multime de indemnuri pentru renuntarea la excesul de carbohidrati. O informatie mai putin cunoscuta este faptul ca ei sunt si o sursa majora de energie pentru corpul nostru.

Hrana contine doua tipuri importante de carbohidrati: simpli sau complecsi.

Carbohidratii simpli sau Zaharurile

Acestia sunt convertiti cel mai rapid in zahar atunci cand ajung in corpul uman.
Exemple:

  • Miere
  • Fructe
  • Zahar
  • Sucuri

Carbohidratii complecsi: Amidonul si Fibrele
Acestia  se descompun mai greu atunci cand ajung in corp si dau senzatia de satietate pentru mai mult timp.

Exemple:

  • Cereale integrale
  • Legume
  • Fructe
  • Fructe cu coaja lemnoasa
  • Legume

Functiile carbohidratilor simpli si complecsi

Zaharurile

  • Sunt o sursa rapida si accesibila de energie
  • Ajuta mai ales creierul si muschii (glucoza)
  • Riscuri: Sunt un nutrient considerat sensibil pentru sanatate datorita riscului de obezitate

 Amidonul

  • Sursa importanta de energie in orice tip de dieta

Fibrele

  • Ajuta sistemul digestiv
  • Imbunatateste functiile intestinelor
  • Ofera satietate
  • Sunt solubile: scad colesterolul
  • Tin sub control nivelul de zahar din sange

Ce tip de carbohidrati ar trebui sa consumi?

Adevarul este ca ambele tipuri de carbohidrati sunt parte a unei alimentatii echilibrate, dar este important sa tinem cont de recomandarile de consum ale fiecarui tip de carbohidrat si anume sa consumam preponderent carbohidrati complecsi si cu moderatie zaharuri.