Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.
Timp necesar pentru citire:
4
Minute
Nu este întotdeauna ușor să-i faci pe copii să mănânce echilibrat. Iată zece sfaturi pentru a-i ajuta să dezvolte obiceiuri alimentare sănătoase de la o vârstă frageda.

1. Nu săriți peste micul dejun

Fie că este vorba doar de o banana și un pahar cu lapte, micul dejun iți încarca bateriile de dimineața și te ajuta să-ți menții energia aproape țoață ziua. Daca reușești să-l faci pe cel mic să ia micul-dejun în fiecare zi, este foarte posibil să-și păstreze acest bun obicei toată viața.

 

2. Alegeți gustări sănătoase

Atunci când simți nevoia să ronțăi ceva, e adevărat că este mai comod să mănânci biscuiți sau chips-uri. Însă aceste gustări sunt, de obicei, sărace în nutrienți și conțin multe calorii. Mai bine încearcă să te aprovizionezi cu gustări sănătoase, cum ar fi fructele, nucile și semințele nesărate și iaurturi simple, fară îndulcitori.

 

3. Beți apa

Încurajează-l să bea apa la ora mesei și păstrează sucul și băuturile dulci doar pentru răsfățul ocazional. Desi sucul poate conține elemente nutritive valoroase și da energie organismului, copiii ar trebui să bea apa în primul rand, atunci când le este sete, nu băuturi îndulcite cu zahar.

 

4. Cultivați propria gradina

Daca ai posibilitatea, cultivarea legumelor și a plantelor aromatice la domiciliu poate fi un mod distractiv de a-l învață pe micuț de unde vin legumele și de a-l încurajă să mănânce sănătos și variat. Este mult mai probabil să guste macar puțin din broccoli sau morcovi, daca a participat la plantarea și creșterea lor. Daca nu ai o gradina, o cutie la fereastra poate fi la fel de eficienta.

 

5. Mâncați împreună

Este tentant să mănânci în fata televizorului, să înfuleci prânzul la birou sau să iei o gustare pe fuga. Încurajează-ți copilul să mănânce mese regulate. Luați masa în familie, ori de cate ori puteți. Astfel, nu numai că reduceți ronțăielile, dar petreceți și timp împreună.

 

6. Distrați-vă în bucătărie

Copiii sunt mai dispuși să mănânce daca participa la prepararea mâncării. Gătiți și distrați-vă împreună. Oferă-i un sort de bucătărie și lasă-l să te ajute la diverse sarcini în bucătărie, pe care le consideri sigure pentru el. Pe măsură ce creste și devine mai priceput, lasă-l să-ți gătească cina o data pe săptămână. Daca ți se pare totuși că nu este o idee chiar atât de buna și că ai toate șansele să ramai nemâncat, îl poți înscrie la cursuri de gătit în timpul vacantelor școlare.

 

7. Nu vă grăbiți

Mâncatul pe îndelete este recomandat pentru orice vârstă, mai ales daca dorești să menții controlul asupra kilogramelor. Durează cam 20 de minute că mesajul transmis de stomac, cum că este satul, să ajungă la creier. Oricât de mult ne-ar placea că cei mici să termine masa mai degrabă în câteva minute, decât ore, este mult mai important că ei să invețe să încetinească ritmul și să mestece mâncarea în mod corespunzător.

 

8. Fiți creativi

Toate culorile vibrante din fructe și legume provin din substanțele naturale ale plantelor, care au efecte benefice asupra corpului nostru. Fiecare culoare are un efect specific asupra oragnismului, așa că este bine să ai o alimentație cât mai colorata în fiecare zi Oferă-i copilului tău gustări pline de culoare, diferite fructe și fructe de pădure sau taie legumele în forme atractive pentru a le face să para mult mai distractive și interesante.

 

9. Învață-l când să se oprească

Desi copiii se nasc cu capacitatea de se opri din mâncat atunci când sunt sătui, poate fi, de multe ori, greu pentru parinți să judece daca cei mici au mâncat ce trebuie și cât trebuie. Învață-l să-și "asculte" stomacul și să-și puna întrebări de genul : «Am burtica plina?» sau «Mă voi simți rău daca mai mănânc în plus acești biscuiți?». Astfel, își vă putea da singur seama daca s-a saturat sau daca un anumit aliment mâncat excesiv, îi poate face rău.

 

10. Nu renunța

Cercetările noastre arata că cei mai mulți copii și copii mici au nevoie să încerce ceva nou de șapte până la zece ori înainte să le placa. Deci, nu vă fie teama să introduceți în alimentația copiilor gusturi noi sau mai exotice. O tactica buna pentru a-i face pe copii să mănânce o varietate de alimente sănătoase ar putea fi să le spui că daca încearcă lucruri noi, e semn că se fac mari. Sau ia-i cu tine la cumpărături și lasă-i să-și aleagă alimente noi sănătoase pentru a le servi acasă, cu ceva ce le place.