Înapoi la toate poveștile
3 minute de citit
Îngrijirea și hrănirea unei familii merg mână-n mână. Dacă sunteți pregătiți să vă adunați familia la o masă mai sănătoasă, chiar astăzi este momentul să o faceți.

Dacă alegeți cu consecvență numai alimente sănătoase, vă puteți orienta familia pe calea către o stare bună de sănătate. Pe lângă faptul că ne ajută să ne menținem sănătoși, o alimentație nutritivă poate susține creșterea, întări sistemele imunitare și spori nivelurile de energie. O alimentație bună ne poate da chiar o dispoziție bună și ne poate face să obținem performanțe mai bune la școală sau la locul de muncă.

Faceți din alimentația corectă o strategie de familie: hotărâți-vă să faceți împreună schimbările bune pentru sănătate. Aceste secrete vor pune fiecare membru al familiei pe drumul alimentației sănătoase.

1. De la bun început, alimentație sănătoasă

copil
Ajută-ți copilul să experimenteze diferite gusturi

Pentru a putea avea o sănătate optimă întreaga viață, trebuie să începeți cu obiceiuri alimentare sănătoase încă din timpul sarcinii, apoi trebuie să continuați să faceți alegerile corecte din punct de vedere alimentar pentru bebeluș. Laptele de mamă este hrana ideală pentru bebeluși. Experții, de exemplu Organizația Mondială a Sănătății, recomandă exclusiv laptele de mamă în primele șase luni de viață, apoi, după introducerea primelor alimente, continuarea alăptatului la sân pentru o perioadă cât mai lungă.

În jurul vârstei de 6 luni, bebelușii sunt de obicei pregătiți să încerce alimente solide. Medicul pediatru vă poate ajuta să aflați momentul în care bebelușul este pregătit pentru diversificarea dietei. Administrarea de cereale pentru bebeluși, bogate în fier, constituie cel mai bun mod în care poți acoperi necesarul de fier al bebelușului tău. Ulterior, adăugați treptat fructe și legume, fiecare nou aliment fiind introdus după un interval de câteva zile.

Asigurați-vă că alimentele sunt în cantitatea și cu consistența corecte pentru nivelul de dezvoltare al copilului, începând cu alimentele pasate și trecând la bucățele mici, de consistență moale, pe măsură ce acesta învață să mestece. Administrarea unei varietăți de alimente hrănitoare și adecvate vârstei va ajuta copilul să experimenteze diferite gusturi și arome.

2. Aduceți copiii la bucătărie

Dacă sunteți părinți, sunteți tot timpul observați. Așa că asigurați-vă că cel mic vede că mâncați fructe, legume sau cereale integrale – și mai puțin alimente dulci, grase sau sărate. Explicați-i de ce laptele sau apa este o alegere mai bună decât băuturile dulci.

Mâncați împreună cu copilul. Timpul acesta constituie șansa extraordinară de a vă aduna familia în jurul mesei și de a angaja copiii să exploreze, în mod pozitiv și distractiv, ce înseamnă să fii sănătos.

copil mananca legume
Copii tind să mănânce mai sănătos când ajută la prepararea mesei.

Invitați copiii să ajute la cumpărarea legumelor și fructelor, planificarea meselor și a gătitului. Vor căpăta aptitudini importante, care le vor fi de folos toată viața. Potrivit unui studiu unui studiu recent, copiii care ajută la pregătirea meselor mănâncă mai multe legume decât cei care nu participă.

Nu puteți să-i convingeți să încerce alimente noi? Nu renunțați! Cercetările arată că cei mici ar putea avea nevoie să încerce o nouă legumă de până la 10 ori înainte de a ajunge să le placă.

3. Rezerve pentru adolescenți

Alimentația sănătoasă este esențială în adolescență, dar poate fi o provocare. Adolescenții își dezvoltă propriile preferințe alimentare. Sunt în creștere - și chiar vor crește!

Faceți așa încât mâncatul sănătos să fie ceva normal. Cumpărați mai multe alimente simple, atractive: de la fructe și legume feliate la piureuri, pachete de cereale integrale, supe și sanvișuri. Pentru o băutură bună, bogată în proteine, care să fie pe placul adolescenților, optați pentru ciocolata cu lapte care oferă nouă nutrienți esențiali, inclusiv vitamina D, calciu și potasiu.

Pe măsură ce nevoile lor nutriționale cresc, adolescenții se confruntă și cu noi probleme emoționale - ceea ce îi face ori să mănânce prea mult, ori să sară peste mese, ori să ţină diferite diete. Fiți atenți la modelele de alimentație nesănătoase și la preocupările legate de aspectul fizic. Continuați să oferiți copiilor mese relaxate și pozitive în familie.

4. Să creștem mari, dar nu în greutate

La vârsta mijlocie, metabolismul nostru începe să încetinească. Avem nevoie de mai puține calorii, dar este greu să renunțăm la vechile obiceiuri. Aici ne poate ajuta alimentația atentă.

Puneți masa, închideți toate aparatele și savurați fiecare îmbucătură

Vă veți simți mai mulțumiți după masă și mai puțin tentați de gustări. Beți alcool în cantități moderate și nu uitați de sticla cu apă.

Iar dacă, în timp, porțiile s-au mărit în mod misterios, astăzi este momentul să aflați și indicii porțiilor (pdf, 630Kb).

5. Alegeri alimentare mai vechi și mai înțelepte

Fie din cauza schimbării gusturilor, a problemelor dentare, a medicamentelor sau a unor boli, oamenii își pierd deseori pofta de mâncare pe măsură ce îmbătrânesc.

În ciuda nevoilor reduse de energie, alimentația corectă rămâne esențială pentru adulții mai vârstnici. Și nu este niciodată prea târziu să facem schimbări pozitive.

Dacă tu sau un membru al familiei adesea nu puteți merge la cumpărături să luați produse proaspete, comandați fructe și legume online. Sau cumpărați fructe și legume congelate sau la conservă, care pot fi la fel de sănătoase ca cele în stare proaspătă. Citiți etichetele pentru a evita zahărul sau sarea și nu uitați să beți multă apă.

Dacă slăbitul devine o problemă, luați în considerare un supliment lichid sau o băutură care să țină locul unei mese. Suplimentele de astăzi sunt gustoase și pot completa deficitul de nutrienți, calorii sau proteine.

Așadar, luaţi decizia acum și apăsați pe butonul de resetare. Fiţi motivat ca de acum încolo să înlocuiți vechile obiceiuri alimentare cu unele mai sănătoase. Și faceți acest lucru împreună.